Rost alapú vagy műanyag-csomagolás? Fogyasztói vélemények
- Részletek
- Közzétéve: 2019. január 10.
Változnak a luxus fogalmáról alkotott vélemények. Egyre növekszik a fogyasztók környezeti tudatossága, és sokan szeretnék vásárlásaikkal is bizonyítani ilyen irányú elkötelezettségüket, ezért a luxusmárkák tulajdonosai keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel termékeiket mind a fogyasztók mind a bolygó számára kívánatossá tehetik.
A Package Testing & Research Ltd (PTR) tanulmányt készített a Metsä Board számára annak megállapítására, hogyan értékelik a fogyasztók a különböző mértékben műanyagból és megújuló anyagokból készült csokoládés dobozokat.
A Metsä Board két olyan tipikus műanyag csomagolást készített, amelyeknél csökkenő mértékben alkalmaztak műanyagot. A vásárlóknak és a fogyasztóknak különböző csomagolási konstrukciókat mutattak meg, akik a dobozokat kinyitás előtt és az után értékelték. A tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók a műanyagokkal szemben előnyben részesítik a megújuló és újra hasznosítható anyagokból készült csomagolásokat.
A legtöbb műanyagot tartalmazó dizájnt elutasították:
„Környezettudatos barátaimnak soha nem vennék ilyen csomagolást.”
„Elborzaszt az ilyen mértékű környezetterhelés.”
„Ez a csomagolás egyáltalán nem környezetbarát és nem is etikus.”
A fogyasztók klasszikus és értékes megjelenéséért, valamint csökkentett környezeti hatásáért dicsérték a fenntartható változatot:
„Kedvelem ezt a csomagolást. Klasszikus külleme illik az ajándékhoz. Elegáns a megjelenése, és ez tartalmazza a legkevesebb műanyagot.”
„A szalaggal átkötött csomagolás csodálatosan régimódi, és egy férfira emlékeztet, aki egy csokor virággal és éppen ezzel a csomagolással köszönti fel szíve hölgyét.”
„Ez a csomagolás a legünnepélyesebb, és ezt venném a műanyag szörny helyett. A bálnák megdicsérnének a választásomért.”
Nincs szükség túlzott mennyiségű műanyagra ahhoz, hogy létrehozzunk egy szép ajándékcsomagolást. A fenntartható kartonból készült dizájn ökológiai vizsgálata szerint 75%-kal sikerült javítani a csomagolás ökológiai lábnyomát, ezzel együtt növelni a márka vonzerejét.
„A CO2-mérleg javításának, valamint a márka láthatóságának és vonzerejének kombinációja parádésan igazolja a mondást, hogy a kevesebb néha több”, állítja Leena Yliniemi, a Metsä Board technikai marketingigazgatója.
A luxus valójában ott kezdődik, hogy képesek vagyunk kiválasztani azt a márkát, amelyik legjobban reprezentálja az értékeinket.
Forrás: Metsä Board Sommerausgabe 2018
Szöveg: Ian Fenton,
Fotó: Metsä Board Fordította: LUPE Magazin