Rost alapú vagy műanyag-csomagolás? Fogyasztói vélemények

Változnak a luxus fogalmáról alkotott vélemények. Egyre növekszik a fogyasztók környezeti tudatossága, és sokan szeretnék vásárlásaikkal is bizonyítani ilyen irányú elkötelezettségüket, ezért a luxusmárkák tulajdonosai keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel termékeiket mind a fogyasztók mind a bolygó számára kívánatossá tehetik.



A Package Testing & Research Ltd (PTR) tanulmányt készített a Metsä Board számára annak megállapítására, hogyan értékelik a fogyasztók a különböző mértékben műanyagból és megújuló anyagokból készült csokoládés dobozokat.

A Metsä Board két olyan tipikus műanyag csomagolást készített, amelyeknél csökkenő mértékben alkalmaztak műanyagot. A vásárlóknak és a fogyasztóknak különböző csomagolási konstrukciókat mutattak meg, akik a dobozokat kinyitás előtt és az után értékelték. A tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók a műanyagokkal szemben előnyben részesítik a megújuló és újra hasznosítható anyagokból készült csomagolásokat.

A legtöbb műanyagot tartalmazó dizájnt elutasították:

„Környezettudatos barátaimnak soha nem vennék ilyen csomagolást.”

„Elborzaszt az ilyen mértékű környezetterhelés.”

„Ez a csomagolás egyáltalán nem környezetbarát és nem is etikus.”

A fogyasztók klasszikus és értékes megjelenéséért, valamint csökkentett környezeti hatásáért dicsérték a fenntartható változatot:

„Kedvelem ezt a csomagolást. Klasszikus külleme illik az ajándékhoz. Elegáns a megjelenése, és ez tartalmazza a legkevesebb műanyagot.”

„A szalaggal átkötött csomagolás csodálatosan régimódi, és egy férfira emlékeztet, aki egy csokor virággal és éppen ezzel a csomagolással köszönti fel szíve hölgyét.”

„Ez a csomagolás a legünnepélyesebb, és ezt venném a műanyag szörny helyett. A bálnák megdicsérnének a választásomért.”

Nincs szükség túlzott mennyiségű műanyagra ahhoz, hogy létrehozzunk egy szép ajándékcsomagolást. A fenntartható kartonból készült dizájn ökológiai vizsgálata szerint 75%-kal sikerült javítani a csomagolás ökológiai lábnyomát, ezzel együtt növelni a márka vonzerejét.

„A CO2-mérleg javításának, valamint a márka láthatóságának és vonzerejének kombinációja parádésan igazolja a mondást, hogy a kevesebb néha több”, állítja Leena Yliniemi, a Metsä Board technikai marketingigazgatója.

A luxus valójában ott kezdődik, hogy képesek vagyunk kiválasztani azt a márkát, amelyik legjobban reprezentálja az értékeinket.

Forrás: Metsä Board Sommerausgabe 2018
Szöveg: Ian Fenton,
Fotó: Metsä Board                                                                                                                                                 Fordította: LUPE Magazin

 

Kiegészítő információk