A fenntarthatóság megvalósítása

                                         Ma a nagy márkatermékek gyártói teljes mértékben elkötelezettek a műanyagról papírra való áttérés mellett. Már látható a változás a piacon

– mondja Marc Büttgenbach, a Van Genechten Packaging kereskedelmi igazgatója.

Forrás: Metsä Board Magazine 2021
Szöveg: Markku Rimpiläinen
Illusztráció: Dan Matutina
Fordította: LUPE Magazin


 

Az elmúlt hat hónapban több projektünk volt, mint valaha. Folyamatosan változnak a csomagolások. 2021-ben még nagyobb átalakulást láthatnak a fogyasztók” – véli Marc Büttgenbach, a Van Genechten Packaging kereskedelmi igazgatója. Az „European Packaging Preferences 2020” (Európai Csomagolási Preferenciák 2020) felmérése szerint a fogyasztók egyre gyakrabban keresik a fenntartható rost alapú megoldásokat.

A felmérés szerint a fogyasztók 70%-a tesz konkrét lépéseket a műanyag csomagolás használatának csökkentése érdekében. Ezenkívül a megkérdezettek 44%-a hajlandó többet fizetni egy termékért, ha azt fenntartható anyagokba csomagolják. „A vásárlók kimondottan a 100%-ban rost alapú csomagolási megoldások iránt érdeklődnek – még a csak 10% vagy 5% műanyagot tartalmazó hibrid megoldásokat sem igen fogadják el” – mondja Büttgenbach.
Jól kiegészítik egymást a friss és újrahasznosított rostokból készült csomagolások.
„Friss rostot akkor használnak, ha nagy szilárdságra és ellenálló-képességre van szükség. A rostokat hatszor-hétszer lehet újra felhasználni, ám végül szükség lesz friss rostra, mivel az újrahasznosított rostok minden egyes újrahasznosítási ciklus során egyre rövidülnek, míg végül már használhatatlanok lesznek” – mondja Büttgenbach.

 

Milyen gyorsan képes változni az iparág?
A feldolgozóüzemeknek számos műszaki kihívással kell szembenézniük, ha ki akarják elégíteni a fenntartható csomagolások iránt növekvő igényt. „A nagy kérdés az, hogy milyen gyorsan vagyunk képesek átállni a műanyag alapú csomagolásról a rost alapú csomagolásra. A rost alapú csomagolásnak ugyanazokat a funkciókat kell ellátnia, mint a műanyagnak. Ez nem könnyű feladat olyankor például, amikor folyadékokkal vagy nagyon érzékeny termékekkel van dolgunk. Koncentrálnunk kell az innovatív megközelítésekre, és gyorsan kell haladnunk.”
Büttgenbach felhívja a figyelmet a feldolgozó vállalatok és a márkatermékek gyártói közötti szoros együttműködés fontosságára.
„Az a célunk, hogy megalapozott anyagismeretünkkel megkönnyítsük ügyfeleink életét. Olyan új ötleteket nyújtunk számukra a tervezéshez és a funkcionalitáshoz, amelyek speciálisan az ő konkrét piacukra összpontosítanak. Ezeket az új tervezési és funkcionalitási ötleteket átadjuk ügyfeleinknek, elvégre mi vagyunk a csomagolási megoldások szakértői” – mondja Büttgenbach.
A feldolgozó vállalatoknak elsősorban vevőorientált módon kell dolgozniuk.
„Célunk, hogy megértsük, mire van szükségük ügyfeleinknek ahhoz, hogy elérjék a céljukat, és tanácsot adjunk nekik az általános piaci trendekről és a jogi fejleményekről. Segítünk nekik helyesen dönteni. Végső soron mi is osztozunk a sikerben, ha a fogyasztó minket választ a csomagolás fenntarthatósága, funkcionalitása, hatékonysága és persze a termékeket kiemelő látványos tulajdonságai miatt.” 

 


VAN GENECHTEN PACKAGING (VGP)
A VGP több mint 180 éves független csomagoló cég, amelynek központja a belgiumi Turnhoutban található. A hét országban működő kilenc hajtogatott-doboz és egy extrudáló gyártóüzem mintegy 300 millió eurós éves árbevételt termel, és 1600 embernek ad munkát. A vállalat a gyorsan változó európai fogyasztási cikkek csomagolásának – nyomtatott összecsukható dobozok, ofszet laminált hullámkarton, POS kijelzők és számos más csomagolási megoldás – vezető szállítója.


 

 

Kiegészítő információk