Changemaker

Rob Skelly nagyon kíváncsi ember. Az angol tervező rengeteg kérdésfeltevéssel segíti a márkákat és a csomagolásokat az átlagosból rendkívülivé varázsolni.

Forrás: INSPIRE 2024/72
Fotó: Holmen Board and Paper
Fordította: LUPE Magazin /Keresztes Tamás/


A BIZTONSÁGOS JÁTÉK nincs Rob Skelly DNS-ében. Ő az angliai Leedsben működő Born Ugly, a változáscsinálók nemzetközi cégének társult kreatív igazgatója. Skelly segít a cégeknek, hogy a gyorsan változó világ előtt járjanak, és a lehető legtöbbet hozzák ki a változás adta lehetőségekből.

Mit szeretsz a legjobban a csomagolástervezésben?
A változatosságot. Különböző kihívások megoldása különböző ágazatokban és különböző nézőpontokból, az induló vállalkozásoktól a nagy globális vállalatokig. Élvezem, hogy segítek nekik a változások elfogadásában és megelőzésében. Ebben a digitális világban, amelyben élünk, a csomagolás valami valódit és tapinthatót ad, amit megérinthetünk, felfedezhetünk és megtapasztalhatunk. Annyi lehetőség és potenciál van benne, hogy a funkcionális használaton túl az érzelmeinket is megragadja.

 

Mely csomagolásaid megtervezésére vagy a legbüszkébb?
A VFC, egy vegán gyorséttermi márka számára fejlesztettünk ki egy izgalmas megoldást, amely fel akarta rázni a piacot. A csomagolás a tiltakozó graffitik vizuális nyelvezetét használja fel, és újraértelmezi a hagyományos üzeneteket. A csomagolást akár tiltakozó plakátokká is ki lehet hajtogatni. A Stilton sajtot gyártó Long Clawson számára megalkottuk az 1912 márkát is. A csomagolás jellegzetes formája és a kicsomagolás élménye segített kiszabadítani a Stilton sajtot a régimódi és csak karácsonyra alkalmas imázsából!

Mitől lesz merész a csomagolástervezés?
Sok márka egyszerűen csak azt teszi, amit mások már megtettek, mert ez a legbiztonságosabb stratégia. De ez a legkönnyebb módja annak is, hogy elvesszen a tömegben. Bátorság kell ahhoz, hogy valami mást csináljunk, és kitűnjünk a megszokottból. Félretesszük a félelmet, amely gyakran társul a változással. Rendkívül pozitív és átalakító hatású az olyan változás, amely az embereket egy olyan utazásra viszi, amely értelmet ad és javítja a mindennapi életüket. De még a legmerészebb változások is normává válnak, amikor mindenki más is követi a példáját. A változás végtelen, és bátorság kell ahhoz, hogy az élén maradjunk.

Hogyan fog fejlődni a csomagolás a jövőben?
Az online kiskereskedelemben az emberek gyakran már azelőtt megveszik a terméket, hogy látták volna a csomagolást. Ez azt jelentheti, hogy a csomagolásnak már nem elsősorban funkcionális szerepe van, hanem inkább emocionális élményt közvetít, amikor hozzánk kerül. Engem az olyan csomagolások vonzanak, amelyeknek van értelmes másodlagos felhasználása. Számomra az a kivételes csomagolás, amely érzelmi reakciót vált ki. Ha a gyerekek jobban élvezhetik a csomagolást, mint a játékot, miért ne tehetnék ugyanezt a felnőttek is?

 

Kiegészítő információk